Stereo Focus is een full service marketing & reclamebureau.

Stereo Focus is een full service marketing & reclamebureau gevestigd aan de Grote Markt in Zwolle. Een no nonsense reclamebureau gefocust op resultaat. Zonder gebakken lucht en fratsen. Des te meer ruimte voor toegevoegde waarde voor onze opdrachtgevers.

Een full service marketing & reclamebureau oftewel een enkele partij die voorziet in uw complete marketing en communicatie behoefte. Niet eerst een corporate identity definiëren en vervolgens een webdesigner selecteren die er zijn eigen trucje op los laat. Niet eerst een website laten bouwen en dan opnieuw moeten zoeken naar een online marketeer.
Bovendien: Wie gaat dit allemaal coördineren en sluit dit werkelijk op elkaar aan? Met Stereo Focus haalt u expertise in huis. Van strategisch marketing advies tot het vormgeven van een merk of het bouwen van een website:

Werken met Stereo Focus is werken met professionals die excelleren binnen hun discipline. Met passie. In dienst van een doelstelling.

Geen vlotte marketeers maar

sterke marketing concepten
Stereo Focus

Maar ik wil alleen een website! Alleen een logo!?

Ook dan bent u uiteraard van harte welkom. Stereo Focus mag dan full service zijn, we zoomen graag in op specifieke onderdelen binnen uw marketing strategie. Een brochure die uw boodschap verkondigt, promotiemateriaal voor uw campagne of een website die u verder brengt: roept u maar.

Neem contact op
Bekijk ons portfolio

Marketing, is dat niet iets met die mix van 4 p‘s? Huh!?

‘Een adviestrajectje starten met als insteek een stukje cross-selling integreren in de salesstrategie zodoende expansie van de propositie te realiseren? Over propositie gesproken: Uw online propositie… Hou op, net als u houden we het graag concreet! ‘

Strategie

Marketing is meer dan reclame

Marketing is meer dan het inrichten van een brochure of het vormgeven van een website. Marketing begint met het stellen van vragen en het zoeken van de juiste antwoorden. Te beginnen bij de basis: De visie en de missie van de onderneming met hier uit voortvloeiend doelstellingen en een strategie waarmee de markt wordt benaderd.

Een goede marketingstrategie is de figuurlijke stuurman van uw onderneming. Zonder een marketingstrategie en hieruit voortvloeiende marketing doelstellingen heeft uw onderneming geen heldere koers. In de marketingstrategie stelt u vast wat de doelstellingen zijn en hoe u deze wilt gaan realiseren. Wie zijn onze klanten en wie zijn onze doelgroepen? Waar bevindt deze doelgroep zich en wat is een passende prijsstelling? Welke corporate identity sluit aan bij onze afzetmarkt en past deze bij onze dienstverlening? Voorbeelden van relevante vragen die bijdragen aan een doordachte marketing strategie.

Vragen en antwoorden

Een goede tip: Kruip eens in het DNA van uw klanten en concurrenten. Organiseer een brainstormsessie en vraag u af wat klanten van u verwachten, missen en graag verbeterd zouden zien. Zijn deze verbeteringen reeds zichtbaar in de markt en wat doet onze concurrentie? Wat als ik zelf klant ben van de eigen onderneming, sluit de dienstverlening dan aan bij mijn behoefte?

Stereo Focus schuift graag bij u aan. Bij het beantwoorden van vragen of het vervolgproces: Het inrichten van een nieuwe marketing strategie of het aanscherpen van uw positionering.

Vrijblijvend een uurtje sparren over strategie of specifieke issues binnen uw organisatie? Stuur gerust een mailtje naar: contact@stereofocus.nl

Corporate identity en huisstijl

Branddesign

Branddesign is het proces met als uitgangspunt de creatie van een sterk merk. Te beginnen met het formuleren van merkwaarden, een unieke presentatie en een boodschap. Stereo Focus kijkt naar de markt, doelgroep en concurrentie zodoende te komen tot een onderscheidend merk met awareness welke aanzet tot de juiste prikkel bij de doelgroep.

Stereo Focus en Branddesign? RedFabric

Branddesign en huistijl

Een merk komt in eerste instantie naar voren in de huisstijl. De huisstijl is als de kleding van een persoon. Ze zegt iets over het karakter en de persoonlijkheid die achter de kleding schuil gaat. Stereo Focus creëert huisstijlen door te kijken naar interne en externe factoren. De leverancier of het product enerzijds jegens de afzetmarkt en doelgroep anderzijds. Een fraai vormgegeven logo is leuk maar het moet wel passen. Het moet aansluiten bij merkwaarden en merkuitstraling.

Enkele voorbeelden uit eigen keuken: Solid Glass , Electric en After Business Club


Stereo Focus & branddesign

Stereo Focus kan aanschuiven als het gaat om het uitzetten van een richtlijn. In een brainstormsessie om vervolgens de regels toe te passen en een concept te realiseren. Daarnaast beschikt Stereo Focus over ervaring en creativiteit om het overeengekomen concept daadwerkelijk te realiseren.

Wellicht heeft u concept en merkwaarden reeds geformuleerd en zoekt u slechts een geschikte vormgever die zorgt voor een passend logo of het doorvertalen van merkuitstraling naar briefpapier of inrichting? Laat maar horen, we zijn u graag van dient! Een brandende vraag: contact@stereofocus.nl Voor nu: neem eens een kijkje in ons portfolio.

Website ontwikkeling

Met Stereo Focus naar online resultaat

Een website als online visitekaartje? Kom nou, die tijd hebben we wel gehad toch! Een website hoort actief te zijn. Een schakel binnen uw sales organisatie of een pion die leads genereert. Wat u ook van plan bent. Werk vanuit een doelstelling. Wat wilt u met uw website bereiken en hoe gaat deze van toegevoegde waarde zijn? Hoe gaan we de website inpassen binnen onze externe communicatie en hoe gaan we ons online profileren?

Deze website werd gerealiseerd voor Transvak. Voor Boodschappenonline maakten we deze website Voor TPS Groep deze.

Vragen die Stereo Focus samen met haar klant beantwoord. De basis voor een succesvolle propositie. Een website van Stereo Focus wordt ontwikkeld vanuit een visie en vindt aansluiting bij corporate identity en doelgroep.





Ervaring telt

Stereo Focus is een onderneming met ruime ervaring op het gebied van website ontwikkeling. Een website van Stereo Focus is altijd onderscheidend en passend bij doelgroep en doelstelling. Stereo Focus ontwikkelde websites voor uiteenlopende klanten. Van detacheerders tot opleidingscentra. Van alternatief kleurenpalet tot zakelijk strak: Altijd in dienst van een beoogd resultaat.

Voor Juffrouw Jannie mochten we deze website realiseren. Voor Fysiotherapie Dalfsen deze.

Stereo Focus maakt gebruik van de nieuwste technieken als het product daar om vraagt. Flash is mooi maar niet altijd nodig. Een cms ontwikkelen? Waarom geen Wordpress gebruiken? Eerst de doelstelling, dan de invulling. Stereo Focus denkt met u mee. Van concept via design en techniek naar implementatie.

U denkt aan een nieuwe website, een online campagne of heeft vragen met betrekking tot uw huidge website? Vraag maar raak! Waarom niet, brutalen hebben de halve wereld. Stuur een mailtje naar contact@stereofocus.nl. Benieuwd naar wat we zoal maakten? Neem eens een kijkje in ons portfolio.

Campagne en promotie

Een effectieve marketing campagne

Stereo Focus helpt u graag met het inrichten van een doeltreffende marketing campagne. Gericht op naamsbekendheid, het aanboren van nieuwe klanten of wellicht het presenteren van een nieuw product: Wat u ook wilt gaan doen: Begin met het stellen van de juiste vragen! Wat is de doelgroep, waar bevindt de doelgroep zich en hoe hoe gaan we ons onderscheiden?

Making youre business remarkable

Stereo Focus is een fan van opper marketeer Seth Godin. Niet de kwantieit of het nastreven van het idee beter te willen zijn dan de concurrent, maar vooral anders willen zijn. Being remarkable, zorg voor een wow-factor. Wees die enkele paarse koe te midden van zijn vrienden in het weiland. Die paarse koe? Wedden dat u omkijkt als u langs dat weiland rijd? U er over praat tegen vrienden en bekenden?

Guerilla marketing … viral marketing misschien?

Geef het beestje vooral een hip naampje maar waar het op neerkomt is conversie. Uw doelgroep in aanraking brengen met uw product of dienstverlening en zorgen dat het niet blijft bij de zoveelste flyer die verdwijnt op de grote stapel. Voor elke doelstelling een passende oplossing. Met inzet van online media of misschien ook helemaal niet. Maar net waar de doelstelling om vraagt.

Please Disturb

Eens van gedachten wisselen over effectieve marketing campagnes? Benieuwd naar interessante voorbeelden uit de praktijk? Laat van u horen! Stereo Focus heeft een telefoon: 038-4219057, ook email is ons niet vreemd: contact@stereofocus.nl.

Design voor print

Stereo Focus heeft voor diverse opdrachtgevers fraaie print producties mogen realiseren. Daar zijn we trots op, dat vinden we mooi werk. Niets zo mooi als een brochure, flyer of poster na deze digitaal geproduceerd te hebben hardcopy door te bladeren, uit te delen of aan de muur te hangen.

Dit boekje maakten we voor Zicht op Werken. Voor Transvak creëerden we de kennismaking.

Vormgeving: van hip tot corporate

Voor elk wat wils. Van zakelijke brochure tot feestelijke uitnodiging of hiphop flyer: zeg het maar: voor elke doelstelling en doelgroep is het juiste gereedschap aanwezig.

Voor het Nederlands Gastouderbureau maakten we informatieboekjes, handige weekboekjes, visitekaartjes, flyers, posters, polo's, nieuwsbrieven en wat zo niet meer. Laat maar zien.

Concept, copywriting en redactie

U heeft de fotografie reeds voor handen, de copywriter heet zijn werk gedaan en zoekt tot slot een stukje creativiteit wat de verschillende elementen samensmelt tot een brochure? U bent van harte welkom! Een eenvoudig flyertje vormgeven? Laat maar weten. Wil niet zeggen dat Stereo Focus meer kan dan dat. We draaien onze hand niet om voor het vervaardigen van complete printproducties waarbij we een full service rol aannemen. Van concept tot redactie, copywriting, fotografie en tot slot distributie: kom maar op!

Copywriting

Een attractieve tekst schrijven

Een goeie tekst sluit aan bij doelstelling en vooral ook doelgroep. Een advocaat informeren of een hipster aanzetten tot koop? Een wereld van verschil. In voorgeschotelde vormgeving maar zeker ook tekstueel. Een andere manier van aanspreken en vooral ook qua stijl tappen uit een ander vaatje.

"Stereo Focus: een samenwerking voor copywriting die elke organisatie moet ervaren! Daadkrachtig, innovatief, scherp in het leveren van maatwerk toegespitst op iedere branche. Een absolute aanrader voor een gegarandeerd resultaat."
Hilda Clevering - CleverCoaching

Van salesletter tot brochure

Stereo Focus schrijft regelmatig teksten voor een divers setje media en doelgroepen. Van brochure tot salesbrief. Een mailing versturen in de hoop nieuwe klanten te winnen? Zorg voor de juiste formulering. Verpak de boodschap op de juiste manier en schrijf altijd in dienst van de doelstelling.

Webteksten

Copywriting voor websites is een vak apart. Een snel medium wat vraagt om compacte teksten en bovendien dient de zoekmachine in het achterhoofd aanwezig te blijven. De zoekwoorden op de juiste manier verwerken is meer dan om de klip klap het woord 'webdesign' of marketing bureau' noemen. Immers, het moet wel leesbaar blijven toch?

Een brief te schrijven of een blogpost in voorbereiding? Op zoek naar een geschikte copywriter die uw brochure voorziet van de juiste teksten? Stereo Focus is fan van het geschreven woord en is u graag van dienst!

Online marketing en social media

Social media de hype voorbij

En toen waren er Facebook en Twitter. Populaire media. In den beginne buzz words die vanuit de early adopters uiteindelijk ook op marketing afdelingen rond begonnen te zingen. Wat er mee te doen en moeten wij ook aan de Twitter? Hebben we al een Facebook pagina? Alle begin is moeilijk maar inmiddels zijn social media de hype voorbij en zijn social media niet meer weg te denken binnen de marketing en communicatie strategie van organisaties en bedrijven.

Dialoog en Merkwaarden

Social Media als Twitter en Facebook zijn de ideale tools om een dialoog aan te gaan en de merkwaarden van uw merk onder de aandacht te brengen. Een dialoog aangaan met een prospect, uw visie etaleren en op de Facebook pagina concept en ideeën presenteren aan de doelgroep die hier direct op in kan haken. Zomaar enkele voorbeelden van omgang met Social Media. Mogelijkheden alom! Social Media zijn ideale tools om uw doelgroep ook daadwerkelijk bij uw merk te betrekken. Interactie en dialoog in plaats van eenrichtingsverkeer.

Social media en het virale effect

Social Media zorgen voor virale effecten. Een boodschap gaat als de welbekende sneeuwbal door het digitale spectrum. Door social media te integreren in uw website zorgt u dat content wordt betrokken op meer media dan enkel uw website.

Zorg voor de juiste strategie

Een merk positioneren en onder de aandacht brengen vergt meer moeite dan let's say tien jaar geleden. Advertenties en commercials: zeker de jongere doelgroep kijkt er al snel met een boog omheen. Meer en meer gaat het erom wat merken uitdragen. De commercial geloven we wel maar op Facebook en Twitter kunnen merkwaarden transparant worden gepresenteerd. Er kan een dialoog worden gevoerd met een merk. Merkuitstraling komt tot uiting in het gedrag van het merk. Social Media brengt volop kansen maar zorg wel voor de juiste strategie binnen het domein van de kritische consument.

De mogelijkheden bespreken?

Wellicht heeft u vragen of zou u best eens een uurtje willen sparren over de mogelijkheden van Social Media in uw specifieke situatie? Laat maar horen, we zijn net zo enthousiast als u!

Online marketing en SEO

Website + bezoekers = conversie

Als het aankomt op conversie dan gaat het om het projecteren van doelstellingen richting doelgroep. Doelstellingen bij de doelgroep brengen en zorgen dat deze hier niet aan voorbij loopt. Zo ook met een website. U heeft een nieuwe website laten ontwikkelen en deze op het internet gepubliceerd? Voorbeelden van vragen die u zich vervolgens zal stellen zijn; ‘Weet mijn doelgroep mijn website wel te vinden?’ en dan vooral‘ Hoe scoort mijn website in Google?’ Relevante vragen. Immers: Wat is de toegevoegde waarde van een website zonder bezoekers?

Scoren in Google met SEO

SEO - oftwel search engine optimization - richt zich op het optimaliseren van de website zodat deze goed scoort in de organische zoekresultaten van Google. Dit uiteraard op basis van zoekwoorden waar uw prospect ook daadwerkelijk op zoekt en rekening houdend met concurrerende websites.

Resultaat in vier heldere stappen

Stereo Focus optimaliseert websites in samenwerking met specialisten. Dit in vier heldere stappen. Eerst wordt onderzocht welke zoekwoorden voor u relevant zijn in combinatie met te halen concurrentievoordeel. Vervolgens worden de zoekwoorden verwerkt in de copy van de website. Wellicht is het handig om een nieuwe pagina aan te maken? De menustructuur aan te passen? Ook hier wordt rekening mee gehouden.

De derde stap is het technisch optimaliseren van de website. Is alle code 'schoon'? Zijn alt tags toegevoegd? Voorbeelden van vragen die in deze derde stap aan de orde komen en technisch worden verwerkt. Tot slot is er de mogelijkheid een onderhousabbonement af te sluiten zodat uw website ook in de toekomst op de juiste positie in Google terug is te vinden.

css gallery