Waarom een weblog?

Stel u bent op zoek naar een nieuwe toeleverancier of accountant. Misschien zoekt u een marketing bureau of wellicht een webdesigner die uw doelstellingen kan doorvertalen naar een passende website? Wat zijn hierbij de belangrijkste speerpunten afgezien van de juiste prijs / kwaliteit verhouding? Juist: een bewezen trackrecord, vertrouwen en een heldere aansprekende visie.

Hoe gaat u in veel gevallen op zoek? Voordat u een mogelijke kandidaat bezoekt of de telefoon ter hand neemt, raadpleegt u Google. U maakt een voorselectie door websites te bekijken. Laat ik in deze bijdrage niet alle facetten noemen waaraan een website vervolgens dient te voldoen, maar u begrijpt waar ik heen wil. Het corporate weblog presenteert visie, vertrouwen en een bewezen trackrecord. Een ideale tool om uw onderneming optimaal te profileren bij de bezoekers van uw website.

In een corporate weblog bespreekt u geslaagde cases die aansluiten bij de behoefte van de prospect. U ontwikkelt websites vanuit een gedachtengang? Websites vanuit een doelstelling in tegenstelling tot pagina’s die verdwijnen in de grijze massa en uw klanten geen toegevoegde waarde brengen? Bespreek deze projecten in een corporate weblog en u confronteert de prospect met de toegevoegde waarde van uw dienstverlening. U bent tuinarchitect en hebt zojuist een aantal aansprekende projecten afgerond? Stel ze ten toon in het corporate weblog van uw onderneming. Met fotomateriaal, uw doordachte aanpak en een quote van een tevreden klant ben ik als prospect al snel overtuigd. Ik zie hier visie en een bewezen trackrecord welke aanzet tot vertrouwen en tot slot conversie!

Tot slot een andere reden waarom een corporate weblog bijdraagt aan het succes van uw corporate website. Zoals ik al aangaf: Prospects gaan op zoek naar een dienstverlerner met behulp van Google. Echter: Weet Google ook u te vinden? Een belangrijk criteria bij het vindbaar zijn in Google is het juiste gebruik van zoekwoorden in uw website. Een corporate weblog is een tool om uw website regelmatig te voorzien van een nieuwe dosis zoekwoorden. U bent interieurarchitect en wilt graag op dit woord gevonden worden? U begrijpt wat er gebeurt als u regelmatig zinnen wegschrijft als ‘Dit project heb ik als intereurarchitect als uitdagend ervaren’ of ‘ Het interieur van een interieurarchitect is als een indoor speeltuin’.

Benieuwd naar de mogelijkheden van een corporate weblog in uw specifieke situatie? Misschien vraagt u zich af hoe dit technisch te realiseren of anderszins? Stuur gerust een mailtje en vraag maar raak, daar is toch nooit iemand minder van geworden?

-

Herman Grendelman – Creative Director
Stereo Focus | Marketing & Reclamebureau
Zwolle

Comments

comments

css gallery