service & twitter: NS online

Vandaag stuitte ik op de Twitter pagina van de Nederlandse Spoorwegen, te volgen via @ns_online. Wat mij betreft een fraai voorbeeld van klantenservice via Twitter. Het Twitter account wordt beheerd door Gerjan, Hessel en Miryam. Een leuk kiekje geeft een persoonlijk tintje aan de toch al fraai vormgegeven pagina. De NS kleuren zijn netjes verwerkt in de template en in combinatie met de fraaie foto in de achtergrond ademt het helemaal NS. Merkuitstraling en de Twitter achtergrond: zo gepiept maar toch nog veel te weinig zichtbaar.

De Twitter pagina van NS is zogezegd een prima voorbeeld van klantenservice via Twitter. Een vraag over een omleiding of direct weten wat de opgelopen vertraging voor gevolgen heeft voor je verdere reis: even @ns_online tweeten en binnen no time verschijnt het antwoord in je timeline. Ma t/m vr van 08.00 tot 18.00 uur staat het team live voor je klaar.

Ik kan me goed voorstellen dat het team tevens inhaakt op klagende Twitteraars die bijvoorbeeld het woord NS of vertraging in hun tweet verwerken. Via Twitter een conversatie starten met klanten en prospects. Een rechtstreekse dialoog aangaan en proberen ook de minder tevreden klant te bedienen en hem of haar voorzien van positieve feedback: het medium Twitter leent zich er prima voor!

En de treinreiziger die niks te klagen of te vragen heeft? Die volgt @ns_online om op de hoogte te blijven van nieuwtjes, updates met betrekking tot werkzaamheden etc. Ben benieuwd of het ook de andere kant op positief uitpakt. Wellicht loopt het aantal telefoontjes richting callcenter terug en is de rij bij de servicemedewerker op het station een stukje korter? Het zou een mooie bijkomstigheid zijn!

twitter.com/NS_online

-

Herman Grendelman – Creative Director
Stereo Focus | Marketing & Reclamebureau
Zwolle

Comments

comments

css gallery