Nike – The Art of Running

‘Alweer een bijdrage waar Nike een rol in speelt? Stereo Focus heeft aandelen in het concern?’ Dat helaas niet, maar een inspirerende onderneming is het wel. Of het nou gaat om vormgeving, het aanboren van nieuwe doelgroepen of bijvoorbeeld het promoten van nieuwe producten: op vele fronten is het bedrijf toonaangevend en doeltreffend.

Ok, budget speelt hier een rol, maar desalniettemin voor iedere marketeer of ondernemer een merk waar veel inspiratie uit valt te halen. Is het ook niet best knap om na 50 jaar nog steeds toonaangevend te zijn? Wat dat betreft heb ik nu al te doen met Facebook, en haar toekomstige aandeelhouders…

Maar goed. The Art of Running. Een campagne van Nike die plaats vond in Toronto ter promotie van haar Vapor Flash jacket. Een innovatief jasje, wat de hardloper die graag in het donker een rondje jogt, goed zichtbaar maakt in het verkeer. Nou zou ik concept en resultaat(!) van deze campagne uitgebreid kunnen beschrijven maar beeld verteld nog steeds meer dan woorden. Onderstaand een fraai stukje video.

-

Herman Grendelman – Creative Director
Stereo Focus | Marketing & Reclamebureau
Zwolle



The Art of Running from Blast Radius on Vimeo.

Comments

comments

css gallery