Electric

Dé elektrische scooter van Nederland.

 

Electric

Electric is het Nederlandse scootermerk wat je stil laat rijden, volop laat accelereren en met een topsnelheid van 45 km/h brengt waar je wilt. De Electric is modern, hip en bovendien rijden zonder uitlaatgassen en zonder te tanken.

Branddesign en logo

Stereo Focus kreeg de opdracht aan de slag te gaan met merkwaarden en merkuitstraling oftewel branddesign. Welk imago gaat Electric voeren en hoe komt dit in de praktijk tot uitvoering en welke merkwaarden en merkuitstraling passen bij de doelgroep? Branddesign is meer dan het vormgeven van een logo. Nadat kernwaarden en de mentale merkidentiteit van het merk waren vastgelegd werd toegewerkt naar een passende visuele identiteit.

De visuele identieit van Electric komt tot uiting in de keuze van kleur, lettertype en algehele look & feel. Doelstelling was een logo vorm te geven wat retro elementen met zich meedraagt maar zeker ook als modern logo kan worden gevoerd. Een stylish logo met karakter wat past bij een modern product als de electrische scooter.

Webdesign en Branding

Nadat logo en huisstijl waren gedefinieerd en visueel ingericht werd een krachtige website vormgegeven en technisch gerealiseerd. Inmiddels rijdt de Electric volop rond in Nederland. Ook compleet gewrapte exemplaren zijn her en der te bewonderen. Wat we nog meer maakten? Beachflags, stickers, user-manuals, factsheets etcetera etcetera...


css gallery