RedFabric

Redfabric: Van scratch tot krachtige propositie.

RedFabric

Er was een idee. Een interessante missie: het opzetten van een maatschappelijk betrokken bureau gericht op werk. Geen regulier uitzendbureau maar een bureau wat zorgt voor arbeidsparticipatie, werkt aan sociale duurzaamheid en lokale wijkeconomieën stimuleert. Het activeren van arbeidsparticipatie en het benutten van kansen. Een plan van aanpak kwam op tafel. Maar hoe gaan we het noemen? ‘We hebben behoefte aan sterk merk’

Merknaam, logo en tagline: een krachtige combinatie

Stereo Focus werd gevraagd vanaf scratch mee te werken aan een succesvolle propositie, een erg interessante opdracht. Veelzijdig en volop ruimte om creativiteit te laten vloeien, op naar een sterk merk. Te beginnen met de merknaam.

Stereo Focus organiseerde enkele brainstormsessies. Mogelijkheden en suggesties werden geëvalueerd. Resultaat: RedFabric. Een merk wat lekker bekt, soepel rolt en zich duidelijk onderscheid van de reguliere merken binnen de personele dienstverlening. Remarkable, en dus passend bij de bijzondere missie van het bureau. RedFabric, maar wat betekend dat dan? Alles waar RedFabric voor staat! Een label op weg naar werk. Een label, ook wel een stukje stof, fabric in het engels. Een rood label op weg naar werk. RedFabric - The Working Label.

En dan het logo: strak, tijdloos en staand als een huis. Een rood label, do we need to say more?

Van merk naar communicatie-uitingen: website + stationery

Een sterk merk verdient een krachtige stijlvolle website die bijdraagt aan doelstellingen en aansluit bij de gekozen merkuitstraling. De website beschikt over een passende vormgeving die past bij de merkuitstraling en beschikt over tal van relevante functionaliteiten. Vacatures plaatsen, een vacature opgeven en natuurlijk is ook alle relevante informatie over RedFabric aanwezig. Met het bijgeleverde content management systeem is de website bovendien eenvoudig te onderhouden. Kijk ook eens op de pagina bijzondere projecten en zie hoe RedFabric zich inzet voor maatschappij en werkgelegenheid.

Branding: het aankleden van een drietal vestigingen

RedFabric ging van start met een vestiging aan de Veerlaan in Rotterdam. Inmiddels is in de havenstad een tweede vestiging geopend en werden ook in Lelystad de deuren geopend. Stereo Focus voorzag de vestigingen van de juiste uitstraling. Zowel binnen als buiten werden de locaties aangekleed in de juiste kleuren, voorzien van de juiste stickers, interieurelementen en fraaie Acrylloxletters. Helemaal RedFabric.

css gallery